Mint sok más termék, úgy a keréktárcsák esetében is adni kell a magas minőségre. A neves felnigyártók Honda Jazz felni produktumában teljes mértékben meg lehet bízni, hiszen ezen brandek már évtizedek óta bizonyítják, hogy csakis a kifogástalan színvonalban érdekeltek.
Azonban egy valamit meg kell jegyezni: ha a Honda Jazz felni amerikai piacra lett tervezve, akkor nagy a valószínűsége, hogy nem rendelkezik az európai piaci jóváhagyással. Hogyan tudhatja meg az ember, hogy milyen tárcsákat lehet alkalmazni a kontinensünkön?
Ha a kiszemelt Honda Jazz felni megfelel az efféle követelményeknek, akkor azt bizonyítja a produktumon található három betűjel. Elég csak egyet keresni, hiszen egyáltalán nem jellemző, hogy mindhárom, vagy akárcsak kettő is rajta lenne az eszközön.
Ha ott van a Honda Jazz felni oldalán a VIA, KBA vagy épp a JIL betűkombináció, akkor megnyugodhat az ember, hiszen Európa megannyi országában, tehát hazánkban is felszerelhető és használható a keréktárcsa. A jelölések azt szavatolják, hogy a felni a gyártó által megjelölt autótípusokra a gyári eredeti alkatrésszel csereszabatos módon használható.
Milyen jelölések lehetnek a Swift alufelni típuson?
Ha már a különféle betűkről és jelölésekről van szó, érdemes foglalkozni egy picit a többi variánsokkal is. A PCD a Swift alufelni osztókörátmérőjét mutatja milliméterben. Például a PCD 124 a 124 mm-es osztókörrel gyártott felnit jelenti, ami arra utal, hogy a tárcsát rögzítő csavarok furatai egy ekkora átmérőjű körön helyezkednek el.
Jelölhetik a rögzítőcsavarok számát is, mondjuk 5 x 112 módon, ahol az első szám a csavarok számát, a második az osztókör átmérőjét jelenti. A Swift alufelni esetében nem szabad megfeledkezni a sokaknak sok fejtörést okozó ET értékről sem.
Ez mutatja meg, hogy a kerékfelni függőleges felezési síkjától milyen távolságra van a kerékagyra való felfekvési sík. Akárcsak a osztókörátmérőt, ezt is milliméterben adják meg. Tehát a Swift alufelni ET35 értéke azt jelenti, hogy a középvonaltól a külső perem felé 35 mm-re van az a sík, ahol a kereket a kerékagyhoz kell rögzíteni.