Egy dinamikusan fejlődő piac, egyre növekvő vásárlói igények és elvárások, valamint növekvő, nem mindig tisztességes verseny. Ezen okok miatt, a vállalkozóknak, miután létrehozták a márkájukat, sok munkát kell fektetniük annak népszerűsítésébe. A vásárlókkal való kommunikáció, valamint a termék és a vásárló közötti kötődés megteremtésének eszköze a védjegy.
Ez minden olyan dolog, ami a termékeket vagy szolgáltatásokat egy adott cégtől származóként azonosítja. A közelmúltig egy ilyen megjelölésnek grafikusan ábrázolhatónak kellett lennie. A védjegy lehetett tehát írott szó, logó, grafika vagy címke. Egy gondolat vagy ötlet azonban nem minősült annak. A hangokat vagy szagokat is nagyon nehéz volt ide besorolni.
Természetesen nem kötelező mindent védjeggyel bejegyeztetni, de ez biztosítékot adhat arra, hogy amint az Ön terméke vagy szolgáltatása elismertséget és hírnevet szerez az ügyfelek körében, a versenytársak egyike sem lesz képes az Ön bejegyzett védjegyével megjelölni a termékeit vagy szolgáltatásait.