Egy cég, egy termék vagy egy esemény népszerűsítése céljából, többféle marketingfogást is lehet használni. Az egyik igen népszerű marketing trükk a reklámajándék felhasználása. Ezen tárgyakra az jellemző, hogy többnyire kisebb értékű, de roppant hasznos eszközök.
A leggyakrabban használt reklámajándék a póló, a golyóstoll, a kulcstartó és az öngyújtó. Természetesen ezek mindegyike tartalmazza a cég logóját vagy az esemény logóját, illetve egy rövid reklámszöveget. Nemcsak a cégek életében fontosak ezek a tárgyak.
A különböző non-profit szervezetek is használnak ilyen eszközöket, szintén azzal a céllal, hogy megismertessék magukat vagy rendezvényeiket a célközönséggel. A megfelelő reklámajándék kiválasztása nem egyszerű feladat. Sok tényezőt figyelembe kell venni.
Először is el kell dönteni, hogy mennyi pénzt szánunk rá, hány embert szeretnénk megszólítani. Így könnyebb eldönteni, hogy milyen tárgy felelne meg leginkább a cél eléréséhez. A reklámajándék bevetése egy kampány során igen sikeres lehet, de csak akkor, ha mindent tökéletesen csinálunk. Ezért érdemes az ilyen kampányokat profi marketingszakemberekre bízni.